poniedziałek, 4 stycznia 2016

Gdy śliczna Panna

Gdy śliczna Panna Syna kołysała, * z wielkim weselem tak Jemu śpiewała:
Lili lili laj, moje Dzieciąteczko * lili lili laj, śliczne Paniąteczko.

Wszystko stworzenie, śpiewaj Panu swemu, * pomóż radości wielkiej sercu memu.
Lili lili laj, wielki Królewicu, * lili lili laj, niebieski Dziedzicu.

Sypcie się z nieba, śliczni aniołowie, * śpiewajcie Panu, niebiescy duchowie.
Lili lili laj, mój wonny kwiateczku, * lili lili laj, w ubogim żłóbeczku.

Cicho wietrzyku, cicho południowy, * cicho powiewaj, niech śpi Panicz nowy:
Lili lili laj, mój wdzięczny Synaczku, * lili lili laj, miluchny robaczku.

Cicho, bydlątka, parą swą puchajcie, * ślicznej Dziecinie snu nie przerywajcie.
Lili lili laj, mój jedyny Panie, * lili lili laj, jedyne kochanie.

O, jako serce, jako się rozpływa! * jakiej radości śpiewając zażywa!
Lili lili laj, mój drogi kanaczku, * lili lili laj, najmilszy Synaczku.

Nic mi nie mówisz, o kochanie moje? * przecie pojmuje serce słowa Twoje.
Lili lili laj, o Boże wcielony, * lili lili laj, nigdy niezmierzony.

Śpijże już wdzięcznie, moja perło droga, * niech Ci snu nie rwie żadna przykra trwoga.
Lili lili laj, mój śliczny rubinie, * lili lili laj, póki sen nie minie.

Łączcie się w dziękach, wszystkie ziemskie dzieci, *
niechaj się miłość w sercu waszym nieci.
Lili lili laj, drogi Zbawicielu, * lili lili laj, nasz Odkupicielu.


Źródło: Śpiewnik Kościelny czyli Pieśni Nabożne z Melodyjami  w Kościele Katolickim Używane a dla Wygody Kościołów Parafijalnych przez X. M. M. Mioduszewskiego Zgrom. XX. Miss. Zebrane, Kraków, dodatek z roku 1843. Siedl wyd XL przekazuje jedynie zwrotki 1, 2, 3 i 8. Harmonia współczesna (P. Bębenek).

Brak komentarzy: